DOLAR

45,9013$% -0.03

EURO

53,4898% 0.19

STERLİN

61,7201£% 0.12

GRAM ALTIN

6.647,93%1,07

TAM ALTIN

44.055,00%1,09

BİST100

13.662,75%-1,64

BİTCOİN

3367805฿%-2.02492

a
  • Spor
  • İki Hint dağcı Everest’ten dönerken hayatını kaybetti
Güncellenme - Mayıs 22, 2026 13:31
Yayınlanma - Mayıs 22, 2026 13:31

İki Hint dağcı Everest’ten dönerken hayatını kaybetti

Dünyanın en yüksek noktası olan Everest Dağı’na tırmanan iki Hint dağcısı, dönüş yolunda kamp alanına iniş sırasında hayatlarını kaybetti. Olay, Nepal’deki Everest Üs Kampı’nda meydana geldi ve dağcılık camiasını üzüntüye boğdu.

Olayın Detayları

Nepal Turizm Bakanlığı’na bağlı Everest Üs Kampı Koordinatörü Khim Lal Gautam, yaptığı açıklamada, “Pioneer Adventures” adlı tırmanış grubuna ait iki dağcının Everest’e başarılı bir tırmanış gerçekleştirdiğini belirtti. Ancak, dönüş sırasında kamp alanına iniş esnasında baygınlık geçirdikleri ve daha sonra yaşamlarını yitirdikleri bildirildi.

Ölen Dağcılar Kimlerdir?

Gautam, hayatını kaybeden iki dağcının isimlerinin Arun Kumar ve Sandip Are olduğunu açıkladı. Olayın detayları henüz tam olarak netleşmemekle birlikte, güvenlik ve sağlık koşullarıyla ilgili soru işaretleri yaşanıyor.

İlgili haber: Acun Ilıcalı’dan Hull City için Premier Lig hedefi

İlgi Çeken Detaylar

Dağcılık faaliyetlerini sürdüren ekiplerin yüksek irtifa ve zorlu hava koşullarına rağmen başarıyla zirveye ulaşması, genel olarak büyük bir takdir topluyor. Ancak, iniş sırasında yaşanan bu talihsiz olay, güvenlik önlemlerinin önemini bir kez daha ortaya koydu.

Yetkililer ve Aileler Ne Diyor?

Nepal yetkilileri ve ilgili kurumlar olayın gidişatını yakından takip ediyor, incelemeler devam ediyor. Ayrıca, ailelerin yaşananlara tepki gösterdiği ve olayın tüm yönleriyle araştırılması gerektiği ifade edildi.

İlgili haber: Play-Out Mücadelesi

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Başçeri’ye Vakıflar Tekerlekli Sandalye Basketbolu’ndan ziyaret

HIZLI YORUM YAP

0 0 0 0 0 0
Site Haritası